Listen up you s***** f***!!!

OK, du har hatt støle legger i mange uker etter din harde intervall økt. Du får krampe igjen og igjen. Du har fått plantar facit som ulmer og ulmer. Når tenker du kanskje å lytte litt oss, dine ben? Hva med nå som du har fått vondt i det andre beinet og?

Wharton’ har et kapitel på kroppsspråk, ikke sånn non-verbalt språk menneske til menneske, men hva kroppen forteller deg som utøver om sin tilstand. Må innrømme jeg er litt tonedøv for kroppens signaler og kanskje litt for optimistisk. Siste gang måtte jeg ta en pause på 12 uker. 12 uker er f****** lenge ikke å løpe om du lurer på det. Det er en liten evighet hvor ingen ting er morsomt.

Jeg har nevnt starten på 2019 ble kanskje litt for voldsom. Litt mye harde økter som var alt for lange. Det ga meg fryktelig stive legger. De stive legger utviklet seg til plantar fascitt. Den ble ganske akutt etter en runde motbakke intervaller. Ja den intervall økt var i kategorien utrolig dumt. Noen uker før hadde jeg klart å slå kneet ganske passe på en langtur med mye saltet glatt snø. Benene sklei til venstre idet jeg beveget tyngden mot høyre for å komme inn på gangfeltet igjen og benene forsvant under meg. Seneste tricks fra kroppen var noe stress eller strekk i høyrebeinet.

Nå er det vist på tide jeg lytter etter og tar en liten løpepause. En pause som må brukes klokt til tøying og styrkeøvelser.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.